12 Septembrie 2024      ::

Servicii

Oferim servicii de consultanta in urmatoarele domenii:

Gestionarea strategica a organizatiei

Credem ca numai buna proiectare a organizatiei genereaza gestionarea performanta si deci dezvoltarea durabila a acesteia!

Orice decident se intreaba care sunt directiile posibile in care se poate indrepta organizatia pe care o gestioneaza...

citeste mai mult

Fonduri structurale

Investiti in dezvoltarea durabila a organizatiei si fructificati pretioasa oportunitate economica si sociala! Accesati fondurile structurale ale Uniunii Europene!

Procesuality Consulting Group va ofera urmatoarele servicii in domeniul fondurilor structurale...

citeste mai mult

Resurse umane

Consideram resursa umana a organizatiei un furnizor de cunostinte si competente pentru aceasta. Din aceste considerente putem spune ca achizitiile intr-o organizatie nu se refera numai la procurarea de materie prima (necesara procesului de productie), de resurse administrative, logistice, tehnologice...

citeste mai mult

Marketing/Vanzari

Obiectivul de dezvoltare durabila al organizatiei poate fi atins numai prin:
  • dezvoltarea continua a cifrei de afaceri;
  • dezvoltarea continua a profitului;
Dar la dezvoltarea continua a cifrei de afaceri si a profitului se poate ajunge numai prin...

citeste mai mult

Serviciile oferite implica informari, documentari, analize, diagnoze, asistenta, consultanta, decizii strategice, proiectare strategii, implementari, evaluari rezultate si consecinte.

Garantia Calitatii

Echipa PCG garanteaza calitatea serviciilor si proiectelor executate. Confirmam faptul ca munca noastra si rezultatele obtinute sunt subiectul celui mai riguros sistem de control al calitatii. Standardul inalt de calitate ce-l asiguram este un simbol al reputatiei create prin munca, profesionalism si perseverenta in a fi cei mai buni!

"Calitatea nu este niciodata un accident, este intotdeauna rezultatul unui efort de inteligenta."
John Ruskin

Contact Rapid: 0732.402.722

Program: luni-vineri, 09:00 - 16:00

Consultanta

1. Ce este consultanta?

Consultanta
Nu putem spune ca termenul de consultanta desemneaza o actiune, precum nu putem spune ca aceasta desemneaza o activitate. Consultanta este mai mult decat o simpla actiune ori o simpla activitate. Ea este un adevarat proces, un proces ce desemneaza interactiuni deosebit de complexe si in acelasi timp procesuale. Procesul de consultanta presupune deopotriva cercetari, analize si investigatii care fundamenteaza solutiile aspectelor problematice ivite in procesul decizional. Prin consultanta se identifica si se comunica solutiile ce se contureaza pentru un anumit domeniu de activitate.

2. Care sunt etapele procesului de consultanta?

  • diagnoza organizatiei:
    • documentarea;
    • analiza informatiilor;
    • formularea concluziilor;
    • comunicarea concluziilor;
    • decizia in urma prezentarii concluziilor;
  • elaborarea solutiilor conturate in etapa de diagnoza:
    • elaborarea propriu-zisa (identificarea modalitatilor si strategiilor de depasire a problemelor constatate, estimarea perioadei de implementare a solutiilor, estimarea costurilor necesare implementarii);
    • comunicarea acestor detalii decidentului organizatiei;
  • implementarea solutiilor pentru care s-a optat:
    • implementarea propriu-zisa;
    • evaluarea rezultatelor;
    • estimarea (predictia) consecintelor.

3. Care sunt produsele procesului de consultanta?

Cunoastem ca orice actiune, activitate, interactiune sau proces genereaza, la modul general, un anumit rezultat sau produs. Pentru un agricultor, rezultatul muncii sale poate fi recolta de grau, de sfecla sau de rosii. Pentru un medic, rezultatul muncii sale este sanatatea pacientului. Pentru un profesor, rezultatul muncii consta in cunostintele si competentele pe care le dobandeste cursantul in procesul educational. Pentru un analist rezultatul este concluzia. Iar exemplele pot continua. La fel stau lucrurile si in procesul de consultanta. Intr-o prima etapa produsul acestui proces este informatia ce desemneaza solutia conturata in urma unor investigatii pentru o anume situatie problematica. Ulterior, rezultatul consultantei decurge din implementarea si evaluarea solutiilor identificate in etapa de diagnoza. Acest rezultat trebuie sa fie in concordanta cu obiectivele pe care consultantul si beneficiarul serviciilor de consultanta le stabilesc de comun acord intru a fi indeplinite.

4. Care este durata unui proces de consultanta?

Am putea spune ca procesul de consultanta incepe in momentul in care un posibil beneficiar semnaleaza o posibila problema si se termina cand sursa acesteia a fost eliminata. De asemenea, sunt situatii cand procesul de consultanta este continuu, continuitatea fiind data de specificul interactiunii dintre consultant si beneficiar.

5. Ce costuri implica procesul de consultanta?

Asemenea oricarei activitati economice si serviciile de consultanta presupun anumite costuri, care nu pot fi reduse la o cifra exacta intrucat aceste costuri sunt particularizate de specificul problematicii ce trebuie solutionata. Ceea ce trebuie insa mentionat este faptul ca beneficiile obtinute in urma procesului de consultanta depasesc orice efort sau costuri.

6. Cine sunt beneficiarii procesului de consultanta privind gestionarea strategica a organizatiilor?

Acest gen de consultanta se adreseaza decidentilor organizatiilor intrucat acestia sunt cei care le gestioneaza strategic. Situatiile organizatiilor sunt dependente de deciziile pe care gestionarii acestora le adopta, dar si de orizontul de gandire in interiorul caruia sunt fundamentate deciziile. Asadar, venim in sprijinul decidentilor cu repere teoretice performante de gestionare strategica a organizatiilor pe care acestia le reprezinta.

7. Care este motivatia de a investi in consultanta privind gestionarea strategica a organizatiilor?

Nu toti cei care doresc sa demareze o afacere sau cei care au initiat-o deja au facut studii de specialitate in domenii precum gestionarea strategica a organizatiilor (management, marketing etc.). Numerosi intreprinzatori isi fundamenteaza deciziile privind demararea unei afaceri doar pe cunostintele si competentele din domeniul in care s-au specializat si care ulterior va constitui domeniul de activitate al firmei lor. Dar trebuie sa avem in atentie faptul ca, pentru a porni o afacere, pentru a o gestiona corespunzator si deci pentru a-i asigura dezvoltarea durabila, cunostintele si competentele din domeniul de activitate al decidentului sunt esentiale, dar nu si suficiente. Acesta este motivul principal pentru care noi venim intru intampinarea nevoilor reale ale decidentilor de a gestiona performant organizatiile pe care ei le reprezinta. Investind in informatia furnizata de specialistii din domeniul gestionarii strategice a organizatiilor, decidentii sunt constienti ca, pe de-o parte, asimileaza o vasta cultura din acest domeniu, iar pe de alta parte, acestia isi asigura succesul intr-o piata deosebit de concurentiala si intr-o continua transformare.